امام جمعه هرمز گفت: نگاه به جزیره هرمز را باید از حالت تک بعدی خارج و به سمت استفاده از ظرفیت های مختلف آن سوق داد.

نگاه به جزیره هرمز از تک بعدی خارج شود/ اقتصاد دریا می تواند گشایشگر اقتصاد کشور باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز در خطبه های این هفته که باحضور پرشور مردم شریف و مومن و انقلابی و شهید پرور جزیره هرمز در مسجد جامع برگزار شد، گفت: اگر انسان بداند جوانی چقدر ارزش دارد از طلا جوانی ارزشش بالاتر است به وسیله آن می‌تواند به جایگاه عزت برسد. 

وی افزود: وقتی یک لحظه از عمر، یک دقیقه یا یک سال از عمرم گذشت تمام شد دوباره امکان برگشت ندارد لذا باید از لحظات عمر برای بندگی خدا استفاده کنیم. 

خطیب جمعه هرمز ادامه داد: کسانی که از عمر خود خوب استفاده کردند، ارزشمند شدند و خدمات فراوانی را به جای گذاشتند مانند امام خمینی رحمة الله علیه که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و علامه مجلسی در بین علماء فقط یک اثر ارزشمند آن کتاب بحارالانوار است که 110جلد داردو مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که منشا خیر و تحول شد بسیاری از علما و بزرگانی که از لحظه لحظه عمر خود خوب استفاده کردند و سعادتمند شدند. 

حجت الاسلام  رستاخیز  گفت: کسانی که دچار روزمرگی هستند در برنامه زندگی روزانه فقط با خوردن و خوابیدن و به فکر غرایض خودشان هستند در قیامت به خاطر اتلاف وقت مواخذه می شوند. 

امام جمعه هرمز گفت: بزرگترین و بالاترین مقام و افتخار انسان عبودیت است که از حضرت علی علیه السلام در عرصه عبودیت در بالاترین قله بود ایمان بی نظیری داشت. 

امام جمعه هرمز بااشاره به شبهای  لیالی قدر بیان داشت: شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است شبی که انسان مسیر بندگی را پیدا می کند شبی که سرنوشت انسان ها رقم می خورد، شبی که به فرموده قرآن از هزار ماه بهتر است. 

حجت الاسلام  رستاخیز با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری که به مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شد، گفت: برای مدیریت مهار تورم نیازمند تصمیم گیری متفاوت برای جلوگیری از عوامل تورم زا هستیم و راهکار برای مدیریت تورم این است که عرضه ارز در همکاری ها و پیمانهای مشترک پولی و تجاری استفاده ارزهای محلی در مبادلات  در دستور کار باشد و از خام‌فروشی جلوگیری شود، تقاضای ارز باید مدیریت شود که الحمدالله دولت محترم در جهت گیری کلان به سمت مهار تورم رفته است تا ان شالله شاهد ثمرات آن در سفره مردم باشیم. 

امام جمعه هرمز گفت: در مورد رشد تولید امروز بیماری اقتصادی کشور نرخ بیکاری است، وابستگی به خام فروشی و تنوع کم صادراتی کشور است در زمینه رشد تولید اگر بخواهیم برنامه ریزی کنیم باید ظرفیت مناطق مورد نظر دولت محترم باشد.

وی گفت: جزیره هرمز دارای ظرفیت بسیار عظیم در زمینه تولید است و کارخانه های تولیدی بر اساس ظرفیت این جزیره در زمینه‌های مختلف به ویژه در مورد اقتصاد دریا محور می تواند ایجاد اشتغال پایدار و زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس را ایجاد کند لذا ما از دولت محترم می خواهیم به جزیره هرمز نگاه تک بعدی نداشته باشد بلکه نگاه به جزیره هرمز باید بر اساس ظرفیت‌ها باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.